DHC is op 1 september 1938 opgericht. A
anvankelijk werden de wedstrijden gespeeld op Groot Hagen in Doetinchem.
In de jaren '70 werd een de nieuwe accommodatie aan de Stokhorstweg op Sportpark Zuid in Doetinchem betrokken. Daar had de club de beschikking over een moderne accommodatie met vier grasvelden en een gravelveld.
In de jaren '90 kreeg de club de beschikking over een nieuw zand ingestrooid kunstgrasveld.De aanleg van een tweede en een half zand ingestrooid kunstgrasveld volgden snel.
In 2015 werd besloten een waterveld aan te leggen. Het pupillenveld heeft hiervoor plaats gemaakt en in 2016 is dit waterveld in gebruik genomen. Niet veel later volgde de bouw van het nieuwe clubhuis dat in de herfst van 2017 werd geopend.
Met ingang van het seizoen 2018-2019 wordt er in een nieuw tenue gespeeld en heeft de club een nieuw logo. Het grijs en groen is vervangen door blauw en geel, de kleuren uit het wapen van de gemeente Doetinchem.