Jongste jeugd

Al vanaf jonge leeftijd kun je hockeyen bij DHC. Vanaf 6 jaar begin je bij de Benjamins en vanaf 7 jaar mag je bij de F-jes wedstrijden gaan spelen. Ieder volgend jaar worden de wedstrijden langer en het veld en de teams groter.

Benjamins
Als je 6 jaar bent (of in groep 3 zit en bijna 6 wordt) ga je naar de Benjamins. Hier leer je de beginselen van het hockey. Hoe houd je een stick vast, hoe speel je de bal enzovoorts. Er wordt getraind in kleine groepen zodat er voor iedereen voldoende individuele begeleiding is. De Benjamins trainen op donderdagmiddag van 16:30 uur tot 17:30 uur..

F-jeugd

Als je 7 jaar bent ga je spelen in de F-jeugd. Een F-team speelt competitiewedstrijden in drietallen. Je speelt dan op een achtste veld. Het team speelt met 2 drietallen tegelijk wedstrijdjes tegen 2 teams van de tegenpartij. In de tweede helft wisselen de teams van tegenstander. Beide wedstrijden duren 15 minuten. Er wordt nog niet met een keeper gespeeld. Je traint 2 keer per week, meestal aan het einde van de middag.

E6-tallen

Als je 8 jaar bent ga je spelen in een E6-team. Je speelt dan op een kwart veld wedstrijden van 2 × 25 minuten. Je team bestaat uit 6 spelers, waarvan 1 keeper. Je traint 1 keer per week verplicht. Daarnaast, is er nog een vrijwillige training. Deze is vooral bedoeld voor kinderen die hockey heel erg leuk vinden en snel beter willen worden.

E8-tallen

Als je 9 jaar bent ga je spelen in een E8-team. Je speelt dan op een half veld wedstrijden van 2 × 30 minuten. Je team bestaat uit 8 spelers, waarvan 1 keeper. De spelregels worden uitgebreider, bijvoorbeeld het nemen van strafcorners. Je traint 2x per week.

De jongste jeugd is vanaf 6 jaar tot en met 9 jaar. Bij de indeling is de peildatum 1 oktober van het lopende hockeyseizoen. Ontwikkeling en spelplezier staan bij de jongste jeugd voorop. Zo wordt er bijvoorbeeld nog geen ranglijst van de competitie bijgehouden.